Известие

Collapse
No announcement yet.

нестабилни обороти на празен ход

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от hollyman_R Покажи съобщение
    Говоря за загряла кола при 90 градуса. Примерно спирам си на светофарите и окото ми все в оборотомера. Държи си ги 1000 об. и туй-то... Може би само на двойните и тройни светофари след 20-30 секунди спадат на 850-900. Но примерно в движение като изключа от скорост и погледна, държи си 1000 оборота.
    В движение трябва да си ги държи поне 1000 об. При всички коли е така. На място падат под 1000об. Моторчето за празен ход е грубо 100лв. втора ръка. Но със сигурност от човек, който си знае работата има възможност да се ревизира и да си заработи добре. При мен се случи така, че взех за 100лв. втора ръка, но в последствие моето си ми го оправи Lisan и го препродадох другото.
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

    Comment


    • #17
      Не се вързвай да сменяш моторчето,нищо няма да се промени и само ще ти вземат една торба пари.И при мене след като си почистих клапата сам оборотите ми станаха много високи,откачих минуса на акумулатора за час и всичко се оправи.Може и да е от моторчето но ако го сменяш само с уговорка че ще го платиш при доказан ефект.На един приятел наскоро му смениха два мотора [нови],баз никакъв ефект и тъпото обяснение-покарай няколко дена да се адаптира компа.Накрая му върнаха неговият,но изгоря с кинтите за работа.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от niki.peev Покажи съобщение
        Не се вързвай да сменяш моторчето,нищо няма да се промени и само ще ти вземат една торба пари.И при мене след като си почистих клапата сам оборотите ми станаха много високи,откачих минуса на акумулатора за час и всичко се оправи.Може и да е от моторчето но ако го сменяш само с уговорка че ще го платиш при доказан ефект.На един приятел наскоро му смениха два мотора [нови],баз никакъв ефект и тъпото обяснение-покарай няколко дена да се адаптира компа.Накрая му върнаха неговият,но изгоря с кинтите за работа.
        Абе и това го пробвах снощи. Цяла нощ стоя откачен минуса. Днес ще видя как ще е... А дано!
        Между впрочем и аз питах преди не може ли да се пооправи нещо това моторче. Пичовете бяха категорични: АБСОЛЮТНО НЕВЪЗМОЖНО Е, не се е родил човека, който може да оправи такова нещо.
        Де да знам вече...
        ALFA ROMEO 146 1.6 TS 16V 1998
        ПЛОВДИВ

        Comment


        • #19
          то моторчето за празен ход ако е стъпково просто няма какво да му се повреди, че да се ремонтира. не знам при теб какво точно представлява, но механично може да го провериш като го извадиш и пробваш оста леко на ръка дали се върти. трябва да има лек луфт наляво-надясно, но НЕ трябва да се върти. другата проверка е когато си на равен път на 1-ва без никаква газ колата трябва да пълзи едва едва без да гасне. също при палене на студен двигател палиш без газ и ако оборотите се вдигнат до към 1500 и след секунда паднат до малко над 1000 значи с моторчето всичко е ок. друг е въпроса че може ТПС-а да е скапан, а при теб двете неща май са в един корпус.
          точка

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            то моторчето за празен ход ако е стъпково просто няма какво да му се повреди, че да се ремонтира. не знам при теб какво точно представлява, но механично може да го провериш като го извадиш и пробваш оста леко на ръка дали се върти. трябва да има лек луфт наляво-надясно, но НЕ трябва да се върти. другата проверка е когато си на равен път на 1-ва без никаква газ колата трябва да пълзи едва едва без да гасне. също при палене на студен двигател палиш без газ и ако оборотите се вдигнат до към 1500 и след секунда паднат до малко над 1000 значи с моторчето всичко е ок. друг е въпроса че може ТПС-а да е скапан, а при теб двете неща май са в един корпус.
            На равен път, когато е загряла си върви съвсем спокойно на първа, че даже и на втора, ама вече с усилие. Когато е студена си я паля без газ от първи път /но все пак колата ми е в гараж/. Действително в началото оборотите се вдигат до към 1500-1600, а след това си почват постепенно да спадат от 1300 надолу /говоря на празен ход/. Иначе студена колата си я карам БЕЗ ГАЗ на трета спокойно.
            А какво е това ТПС - тъпо, но не го знам(((
            ALFA ROMEO 146 1.6 TS 16V 1998
            ПЛОВДИВ

            Comment


            • #21
              ТПС при нас е потенциометър,а при вас неговата роля се изпълнява от дебитомера.Абе говориме за оная джаджа дето казва на компа колко въздух смуче мотора.Провери си компресията,кабелите и свещите.Много пъти съм казвал,ама кой да слуша,че обикновено проблема е много по-прозаичен,от това,което ни се струва.Една недобре работеща свещ може да прави точно тоя проблем.Лъже сондата и горивота се намалява,а после,понеже оборотите падат,се подава допълнително гориво и въздух,вдигат се и пак по тоя цикъл,а нашего брата,сменява скъпи чаркове и го смучат псевдо майстори.Има и други сценарии,но със същия ефект.
              колкото до моторчето за празен ход,най-доброто за него е една вечер , прекарана в керосинова баня.След това само подсушаване и става като ново.После само нулиране на компа и играта продължава.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                ТПС при нас е потенциометър,а при вас неговата роля се изпълнява от дебитомера.Абе говориме за оная джаджа дето казва на компа колко въздух смуче мотора.Провери си компресията,кабелите и свещите.Много пъти съм казвал,ама кой да слуша,че обикновено проблема е много по-прозаичен,от това,което ни се струва.Една недобре работеща свещ може да прави точно тоя проблем.Лъже сондата и горивота се намалява,а после,понеже оборотите падат,се подава допълнително гориво и въздух,вдигат се и пак по тоя цикъл,а нашего брата,сменява скъпи чаркове и го смучат псевдо майстори.Има и други сценарии,но със същия ефект.
                колкото до моторчето за празен ход,най-доброто за него е една вечер , прекарана в керосинова баня.След това само подсушаване и става като ново.После само нулиране на компа и играта продължава.
                Благодаря, ще пробвам това с керосиновата баня на моторчето. Без дросела, така ли? Макар, че не мога да си обясня логиката на тази баня... А нулирането на компа - имаш предвид една вечер да махна минуса на акумулатора?
                ALFA ROMEO 146 1.6 TS 16V 1998
                ПЛОВДИВ

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                  В движение трябва да си ги държи поне 1000 об. При всички коли е така. На място падат под 1000об. Моторчето за празен ход е грубо 100лв. втора ръка. Но със сигурност от човек, който си знае работата има възможност да се ревизира и да си заработи добре. При мен се случи така, че взех за 100лв. втора ръка, но в последствие моето си ми го оправи Lisan и го препродадох другото.
                  Колко ти взе Лисан за поправката и знаеш ли какво точно му прави?
                  ALFA ROMEO 146 1.6 TS 16V 1998
                  ПЛОВДИВ

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от hollyman_R Покажи съобщение
                    Благодаря, ще пробвам това с керосиновата баня на моторчето. Без дросела, така ли? Макар, че не мога да си обясня логиката на тази баня... А нулирането на компа - имаш предвид една вечер да махна минуса на акумулатора?
                    Правилно си разбрал!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #25
                      Колега като сваляш моторчето погледни и дроселната клапа-дали са ти я почистили добре

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от hollyman_R Покажи съобщение
                        Колко ти взе Лисан за поправката и знаеш ли какво точно му прави?
                        Не знам колко ми взе и какво му прави, при мен беше дълга и широка и с още много неща ми каза крайна цена.
                        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                        Mazda 6 2.3 2005
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          тоя керосин няма ли да събори лака на намотките на моторчето и да згърчи пластмасите. аз не бих го топнал. иначе и твоята кола има ТПС, може да е отделен може и да е в същия корпус на моторчето /ако цялото изглежда като правоъгълна кутия/. ако е така, не го топи в никакъв случай щото ще разтвориш филма на ТПС-а и тогава със сигурност ще ти трябва нов.
                          точка

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            тоя керосин няма ли да събори лака на намотките на моторчето и да згърчи пластмасите. аз не бих го топнал. иначе и твоята кола има ТПС, може да е отделен може и да е в същия корпус на моторчето /ако цялото изглежда като правоъгълна кутия/. ако е така, не го топи в никакъв случай щото ще разтвориш филма на ТПС-а и тогава със сигурност ще ти трябва нов.
                            Бреее, к`во стана сега... Таман днес се бях засилил да го къпя)) ами ще видя как точно е това моторче, па белким не объркам нещо.
                            Благодаря за предупреждението, колега!!!!
                            ALFA ROMEO 146 1.6 TS 16V 1998
                            ПЛОВДИВ

                            Comment


                            • #29
                              ей това е ТПС
                              http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1

                              а ей това е ТПС със стъпков мотор за празния ход в един корпус
                              http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1

                              при самия стъпков мотор за празен ход статора е електромагнитен с две фази, а ротора е постоянен магнит. т.е. няма четки подложени на износване и подобни. когато самия ротор се върти има една ос с червяк която трябва да е фиксирана да не се върти и самия ротор по този начин я изтиква или прибира на вън. ако тая ос е със счупени крачета и вече не е фиксирана, при въртенето на ротора тя се върти с него и не се движи нагоре-надолу и тогава моторчето е прецакано. понеже има писано много неща и все различни за функцията на тоя ТПС и на моторчето за празен ход, да кажа и аз какво правят.
                              самото моторче при студено палене на двигателя служи като смукач при карбураторен двигател и вдига оборотите докато двигателя стигне работна температура. ЕКУ-то разбира това от сензора за температура на блока.
                              2-рата е да държи оборотите на празен ход стабилни независимо от натоварването на двигателя- дали от климатика,дали от генератора или от нещо друго
                              3-тата функция на на моторчето е обвързана с тая на ТПС-а. ефекта е подобен на ускорителна помпа при карбураторен двигател. ТПС-а следи колко е отворена дроселовата клапа /колко е натиснат педала на газта/ при рязко подаване на газ ЕКУ-то разбира това от ТПС-а и решава да подаде повече горивна смес за да ускориш бързо като за целта отваря и моторчето за празен ход. ако системата не работи колата забива нос и няма добра динамика.
                              точка

                              Comment


                              • #30
                                ПП
                                сега дори гледам мануала за твоята кола и всъщност не е с моторче за празен ход, а електромагнитно клапанче. не си играй да го промиваш нито да го сменяш.
                                точка

                                Comment

                                Working...
                                X